בניית אקווריומים
FacebookGoogle+TwitterYoutube
דף הבית >> אקווריומים >> מאמרים על אקווריום ודגים >> אקווריום מים מלוחים

אקווריום מים מלוחים

אקווריום מים מלוחים, אקווריום מלוחים
אקווריום מים מלוחים מדמה סביבה טבעית של האוקיינוסים באזורים הטרופיים ומאכלס דגים  החיים באזורים אלו. דגי מים מלוחים הם צבעוניים מאוד, בעלי צורות שונות ומגוונות וגדלים שונים. באקווריום מים מלוחים ניתן לגדל גם חסרי חוליות כמו: סרטנים ולובסטרים.
בדר"כ מומלץ לבנות אקווריום מים מלוחים עם קיבולת מים גדולה וזאת מכיוון שככל שקיבלת המים תהיה גדולה יותר כך כל מערכת האקווריום תהיה יציבה יותר. לדוגמה, אם מסיבה כלשהי גוף החימום יפסיק לעבוד הרי שבאקווריום בעל קיבולת מים קטנה המים יתקררו מהר יותר מאשר אקווריום בעל קיבולת מים גדולה וכך גם לגבי הירידה במליחות המים.
בשוק קיימים גם אקווריומי ננו (אקווריומים קטנים למים מלוחים), בשל כמות המים הקטנה יחסית של אקווריומים אלו הם דורשים הרבה תשומת לב ומעקב יומיומי אחר יציבות המערכת.

אקווריומים מלוחים נחלקים לשתי קטגוריות
  1. אקווריום ריף
  2. אקווריום מרינה
אקווריום מרינה כולל בתוכו: מסלעה טבעית, דגי מים מלוחים וחסרי חוליות בלבד. יופיו של האקווריום מתבסס כולו על המסלעה וסוגי הדגים שבו.
אקווריום מרינה קל לתחזוקה יותר מאקווריום ריף היות ואין בו אלמוגים הזקוקים ל ציוד נוסף.
בנוסף לציוד הרגיל הקיים באקווריום מתוקים (משאבה+אבני אויר, גוף חימום) זקוק אקווריום מרינה גם לתוספות של מלח, מפרק חלבונים, מד מליחות, מסלעה חיה, חצץ אלמוגים ופילטר חיצוני מיוחד הנקרא סאמפ)

אקווריום מרינה

אקווריום מרינה, אקווריום מים מלוחים מרינה
אקווריום ריף כולל בתוכו: מסלעה טבעית, אלמוגים, דגי מים מלוחים וחסרי חוליות בלבד. יופיו של האקווריום מתבסס על הצבעוניות הרבה והיפה של האלמוגים והדגים היפים.
אקווריום ריף הוא לא פשוט לתחזוקה יש לבדוק באופן שוטף ובתדירות גבוהה את כל הפרמטרים של המים (מליחות, טמפ', ניטריט, ניטראט, אמוניה, חומציות וכו')
בנוסף לציוד הרגיל הקיים באקווריום  מרינה יש להוסיף, קלציום ראקטור, מקרר, תאורה איכותית וחזקה, משאבות גלים בתוך האקווריום ומזונות ומינרלים לאלמוגים.
אקווריום מלוחים מסוג ריף הוא הדובדבן שבקצפת בעולם האקווריומים. 

אקווריום ריף

אקווריום מלוחים ריף
אם אין ברשותכם את הידע להקים אקווריום ריף או מרינה, מומלץ לפנות למומחה לבניית והקמת אקווריומים עם ניסיון בהקמת אקווריומים מסוג מים מלוחים, איתו תוכלו להתייעץ גם לגבי התאמת אוכלוסיית הדגים לאקווריום.

תמונות של בניית אקווריום מים מלוחים במפעלי סנדל אקווריומים

נשמח לענות על כל שאלה בטל' 03-5594510, תוכלו להשאיר גם הודעה בתיבת סנדל אקווריומים - צור קשר ואנו נחזור בתוך יממת עסקים אחת.
נשמח לענות לכל שאלה בטל' 03-5594510 
או השאירו הודעה ואנו נחזור בתוך 24 שעות

עיצוב אקווריום מסוג מרינה

כפי שנכתב לעיל, עיצובו של אקווריום מסוג מרינה כלל בעבר מסלעה ודגים בלבד. בשנים האחרונות עם יבוא האלמוגים המלאכותיים ועלייתה של הסדרה מלאכי האקווריום בערוץ נשיונל גאוגרפיק, החלו רוכשי האקווריומים מסוג מרינה לעצב עם אלמוגים מלאכותיים. כמו כל דבר חדש האלמוגים המלאכותיים הפכו טרנד ונחטפו מהמדפים כמו לחמניות טריות אלא שלאחר תקופה של כמה חודשים נטען שצבע האלמוגים דהה ועל האלמוגים מתפתחת ירוקת ומסתירה את צבעיהם.
לאחר בדיקה מקיפה התברר שאותם האלמוגים שצבעם דהה היו מאיכות ירודה והירוקת שהצטברה על האלמוגים היו כתוצאה מטיפולים ותחזוקה שאינה מקצועית.
אי לכך ובעקבות כל זאת הסרטנו והעלנו את אקווריום המרינה שלנו, אותו עיצבנו עם אלמוגים מלאכותיים לפני 4 שנים!
תראו את האלמוגים, את הצבעים שלהם, ללא טיפת ירוקת וללא דהיית צבע, כך זה נראה עם אלמוגים איכותיים ותחזוקה נכונה.